Ako to s LanMou bolo naozaj?
Radi vám to prezradíme. Možno by bolo efektnejšie hrať sa na tajomných, ale fakt je, že si to môžete ľahko vygúgliť . Takže: Lanmou znamená v haitskej kreolčine "láska, milujúci a mať rád".
Znie to dobre aj v originále aj v preklade, však? Dlho sme brainstormovali, zmietali sa v "mozgobúrke" a hľadali krátky, flexibilný názov, ktorý by vyjadroval, čo a ako robíme. Náhoda chcela, že sme narazili na toto cudzie – a predsa známe – slovíčko. Zapáčilo sa nám, chvíľu sme ho prehadzovali na jazyku, zoznamovali sa... Zapáčilo sa nám a tak sme LanMou.
Niektorí ľudia sa stále hanbia o citoch nahlas hovoriť. Ešte tak v partnerskom vzťahu, ale hovoriť to o práci? Na ľudí, ktorí s nadšením vykrikujú "Milujem svoju prácu!" sa okolie zvykne pozerať prinajmenšom s pobavením, ak už nie s otvoreným skepticizmom, a múdro poznamenať: "Veď ťa to po čase prejde."
Za prijateľnejšiu odpoveď na otázku o robote sa považuje trochu smutným hlasom alebo ironicky zašomrané "To vieš, ako v práci." Najmä v kultúre, kde sa ešte v 21. storočí traduje, že práca je nevyhnutné zlo a ľudia túžobne očakávajú piatky, zatiaľ čo pondelkov sa desia.
Ako v pondelok, tak aj v piatok
My sa tým, že našu prácu robíme naozaj radi, netajíme. S láskou sa prehrabávame v kóde pri tvorbe vašich webových stránok, radi sa hráme so slovíčkami pri písaní textov na web, baví nás skúšať rôzne varianty a zisťovať, čo funguje pre eshopy našich klientov pri predaji na internete.
Jasné, že to nie je poskakovanie po ružovom obláčiku. Je to poctivá práca, pri ktorej úročíme dlhoročné skúsenosti. A rovnako, ako všetko v živote, má svoje "raz hore – raz dole".
Tešia nás hmatateľné výsledky, ako keď sa klient drží na prvej strane v Googli alebo keď kampaň prinesie dobrú konverziu. Ale keď sa to nestane – lebo internet vie byť nevyspytateľný - tak pátrame po lepších riešeniach. A keď sa stane, že sa naše predstavy nestretnú s klientovými, vieme si včas povedať zbohom. Všade v tom je "lanmou".
Ani vás to ešte neprešlo?
Našťastie je okolo nás čoraz viac ľudí, ktorí to cítia podobne. A práve s takými ľuďmi chceme robiť – či už je to sieť partnerov ako WebyGroup, DBart či Smile marketing alebo naši klienti. Prepájame sa vedome s tými, ktorí naozaj milujú to, čo robia a chcú, aby ich na internete rýchlo našli rovnako zmýšľajúci zákazníci.
Presne preto pri tvorbe web stránok nabádame našich klientov: "Ukážte, čo ste zač." Lebo dnešný internet je džungľa. V záplave web stránok sa potrebujete odlíšiť, aby si vás ľudia zapamätali. Nebojte sa ukázať svoju individualitu, dušu firmy. Každý skutočný príbeh stojí za to, aby si ho ľudia vypočuli. Tí, čo sú na rovnakej vlne, to ocenia. A tí ostatní? Hmm, záleží na tom?
P.S.: Je to zvláštne, ale máme na Facebooku niekoľko haitských fanúšikov. Zrejme netušia, čo presne robíme, ale zapáčilo sa im, že nejaká firmička z krajiny, ktorú možno ani nevedia nájsť na mape, sa volá LanMou. U nich to slovo asi nie je tabu.
Chceli by ste aj vy takýto článok?